مرکز دیجیتال جنوب استان کرمان
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز :
بازدید دیروز :
بازدید هفته :
بازدید ماه :
بازدید کل :
تعداد مطالب : 80
تعداد نظرات : 27
تعداد آنلاین : 1

<-PollName->

<-PollItems->

فال حافظ



حلول ماه مبارک رمضان ، بهار قرآن

 

ماه عبادتهای عاشقانه و نیایشهای عارفانه و بندگی خالصانه را

به شما تبریک عرض میکنیم ، التماس دعا . . .


نوشته شده در تاريخ جمعه 30 تير 1391برچسب:, توسط واحدی

شرکت نرم افزاری مایکروسافت دیروز دوشنبه 26 تیرماه نسخه جدیدی از برنامه مایکروسافت آفیس خود را با ویژگی لمسی رونمایی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، برنامه آفیس مایکروسافت که بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان دارد و در 90 درصد رایانه ها نصب شده است، سالانه 15 میلیارد سود برای این شرکت به همراه می آورد.

شب گذشته استیو بالمر مدیر اجرایی مایکروسافت طی یک نشست خبری در سانفرانسیسکو نسخه جدید این برنامه با عنوان Office 2013 را که انتظار نمی رود پیش از سال آتی میلادی عرضه شود، رونمایی کرد.

براساس اظهارات مدیر اجرایی مایکروسافت این نرم افزار نسل جدیدی است که برخی از ویژگهای نسخه های قبلی را دربرگرفته اما از زیبایی برخوردار است که در ویندوز 8 و ویندوز تلفنهای هوشمند ارائه کرده ایم و همانقدر که دانشجویان، خانواده های پرمشغله و سایر کاربران می توانند از آن استفاه کنند، کارآیی این نرم افزار در بخش اداری نیز جالب توجه است.

استیو بالمر مدیر اجرایی مایکروسافت آخرین نسخه از نرم افزار آفیس را نشان می دهد

نسخه جدید آفیس با ارتقا کارکرد برای کار با میانجی لمسی معرفی شد

نرم افزار آفیس 2013 با برنامه های متنوعی چون Word، Outlook، Excel، OneNote و PowerPoint به نوعی تغییر کرده که بتوان از همه آنها در میانجیهای لمسی استفاده کرد، ویژگی که مورد استفاده کاربران برنامه آفیس در تلفنهای هوشمند و تبلتها قرار دارد.

بیش از نیمی از کاربران اکنون هر سه دستگاه (تلفنهای هوشمند، تبلت و رایانه) یا حتی دستگاه های بیشتری را در اختیار دارند و 60 درصد آنها اظهار می دارند که از همین دستگاه ها در زندگی حرفه ای و شخصی خود استفاده می کنند.

پاسخ به نامه های الکترونیکی در نسخه جدید Outlook تسهیل شد، با نسخه جدید کاربر می تواند به طور مستقیم به یک نامه پاسخ دهد بدون این که مجبور شود پنجره جدیدی را باز کند

نسخه جدید از برنامه Word مایکروسافت کاربر را ترغیب می کند که با استفاده از نام کاربردی خود وارد شده تا بداند که اخیرا چه فایلهایی را ویرایش کرده و تغییر داده است

در این نسخه جدید برنامه OneNote با طراحی کاملا متفاوت ارائه شده تا از میانجی لمسی پشتیبانی کند، به طور کلی طراحی های متنوعی در این برنامه های اجرایی صورت گرفته تا کارکرد کلی برنامه ها را بهبود بخشند و عملکرد آنها با تبلت و رایانه سازگار کنند.

برای مثال درحال حاضر برنامه Word از قابلیت ویرایش فایلها PDF برخوردار است. به این برنامه قابلیت " حالت خوانش" افزوده شده تا کاربر بتواند برخی از متنها را در تبلت خود صرفا بخواهند.

تغییراتی در برنامه Outlook و همچنین برنامه PowerPoint عملکرد این برنامه ها را برای استفاده در سال 2013 ارتقا داده است.

براساس اظهارات سارا روتمان از تحلیلگران نرم افزار، این نرم افزار ممکن است با فروش خوبی رو به رو شود چرا که کارآراییهای جدید دارند، ما همواره این امکان وجود دارد که برخی محصولات در اوج موفقیت خود با شکست رو به رو شوند و برنامه آفیس 2013 نیز از این واقعیت مستثنی نیست.

خبرگزاری مهر

 


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 28 تير 1391برچسب:, توسط واحدی

نتایج مسابقات بازیهای رایانه ای جام دیجیتال در جنوب استان کرمان

به شرح زیر می باشد‌:

 PES/PC

 نفر اول :‌ آرش برخوری

نفر دوم:  احسان رستمی

نفر سوم: محمد رستمی

 

FIFA/PC

نفر اول :  محمد صادق مالکی

نفر دوم:  محمد علی افشارمنش

نفر سوم:  محمد حسین رستمی

 

 PES/XBOX

 نفر اول:علی سعیدی

نفر دوم:صادق سعیدی

نفر سوم: عارف سعیدی

 

FIFA/XBOX

نفر اول: صاق افشارمنش

نفر دوم: محمد رضا شریفی راینی

نفر سوم: وحید افشارمنش

 

این افراد جهت حضور در مسابقات کشوری جام دیجیتال به

نمایندگی از جنوب استان کرمان که از 23 تیرماه در تهران برگزار

می شود راهی پایتخت هستند.

   

با کمال تشکر از همه عزیزانی که ما را در برگزاری هرچه بهتر این دوره از

مسابقات یاری و همراهی نموده اند  از جمله داوران عزیز این دوره

جناب آقای سید حسین فاطمی و جناب آقای محمد سعیدی .  

تقدیر و تشکر ویژه از مدیر کل محترم اداره کل فرهنگ و ارشاد جنوب استان کرمان  

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای سید احمد حسینی  

و معاونت محترم اداره کل جنوب کرمان

 

جناب آقای حمد الله فاریابی و جناب آقای بهرام مسلمی،  

و همچنین ریاست محترم اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان جیرفت

 

جناب آقای سعید سالار گنجی ،  

و همچنین تشکر خاص از

 

حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا نیک نفس .

  


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 21 تير 1391برچسب:, توسط واحدی

تماشاچیان به‌زودی می‌توانند بر روی حبابهای صابون به تماشای فیلم‌های مورد علاقه‌شان بپردازند،‌زیرا محققان موفق به ابداع فناوری نمایش دادن تصاویر بر روی نمایشگری از حباب صابون شده‌اند.

تیمی از محققان بین‌المللی موفق به ابداع نمایشگری از جنس حباب صابون شده‌اند که از امواج فراصوت برای تغییر دادن خصوصیات صفحه نمایش استفاده کرده و تصاویری مسطح و یا سه بعدی به نمایش می‌گذارد.

ماده اصلی سازنده این نمایشگر حبابی،‌ صابون است و به گفته دانشمندان این نمایشگر باریکترین نمایشگری است که تا کنون در جهان ساخته شده‌است. به گفته یوئیچی اوچیای از دانشگاه توکیو اینکه سطح حباب صابون از میکروغشا ساخته شده امری آشکار و شناخته شده‌است،‌این غشا به نور اجازه عبور داده و رنگها را درون ساختارش به نمایش می‌گذارد.

بر همین اساس محققان با استفاده از ترکیبی از دو مایع کلوئیدی نمایشگری BRDF ( توزیع انعکاس دوجانبه که نحوه بازتاب نور بر روی یک سطح مات را تعیین می‌کند) ساخته‌اند. این نمایشگر از نظر شفافیت و بازتاب از تنوع بالایی برخوردار است. محققان این ویژگی‌ها را با برخورد دادن امواج فراصوت با سطح حباب کنترل می‌کنند. امواج فراصوت بافت امواج نمایش داده شده را تغییر داده و آن را واضح‌تر یا نرم‌تر می‌کند.

به گفته محققان نمایشگر‌های معمولی تمامی تصاویر را به یک شکل نمایش می‌دهند،‌درحالی‌که تصاویر باید از ویژگی‌های بصری متفاوتی برخوردار باشند. برای مثال بالهای پروانه باید دارای انعکاس باشد و توپهای بیلیارد باید مات باشند و این نمایشگر شفاف می‌تواند در زمان واقعی بازتاب تصاویر را برای نمایش دادن بافت‌های مختلف تغییر دهد.

درصورتی‌که چند نمایشگر حبابی در کنار یکدیگر قرار بگیرند بیننده می‌تواند تصاویر را به صورت سه بعدی ببیند و حتی می‌توان از این شیوه برای ایجاد تصاویر هولوگرافیک استفاده کرد. بر اساس گزارش BBC این حباب‌ها دشوارتر از حباب‌های صابونی معمولی فرو‌می‌پاشند زیرا مایعاتی که حباب‌ها از آن به وجود می‌آیند از کلوئید‌های ویژه‌‌ای برخوردارند که به واسطه آنها اجسام می‌توانند بدون اینکه منجر به ترکیدن حباب شود،‌از میان آن عبور کنند.

به گفته محققان چنین نمایشگر‌ی برای هنرمندانی که قصد دارند حس واقع‌گرایی را در کارهای خود به نمایش بگذارند،‌موزه‌ها و شعبده‌بازان بسیار کاربردی خواهد بود.

همشهری آنلاین


نوشته شده در تاريخ یک شنبه 18 تير 1391برچسب:, توسط واحدی

مسابقات جام دیجیتال با حضور حجت الاسلام سید احمد حسینی مدیر کل فرهنگ وارشاد جنوب کرمان به همراه معاونین محترم  جناب آقای حمد الله فاریابی و جناب آقای بهرام مسلمی، شروع شد.قبل ازشروع مسابقات آقای حسینی به همه شرکت کنندگان خوش آمد گفتند و برای همگی آرزوی موفقیت و پیروزی کردند.

مسابقات در چهارنوع

pes/pc

fiffa/pc

pes/Xbox

fifa/Xbox

 از امروز 17تیر ماه تا تاریخ 20تیر برگزار می شود .


نوشته شده در تاريخ شنبه 17 تير 1391برچسب:, توسط واحدی

با یاری خداوند امروز مسابقات جام دیجیتال در مرکز دیجیتال جنوب استان کرمان آغاز خواهد شد.

شرکت کنندگان در این مسابقات که طی اطلاعیه قبلی ثبت نام کرده اند از امروز 17 تیر 1391 تا 29 تیر ماه 91با یکدیگر به رقابت می پردازند. گفتنی است این شرکت کنندگان از سراسر استان می باشند.

12 نفر برگزیده این مسابقات به مرحله کشوری راه می یابند.


نوشته شده در تاريخ شنبه 17 تير 1391برچسب:, توسط واحدی

نخستین مرکز عملیات امنیت شبکه های ارتباطی و اینترنتی در کشور که جزء معدود مراکز SOC در سطح دنیا محسوب می‌شود با هدف پیشگیری و مقابله با تحرکات خرابکارانه رایانه ای تا دو هفته دیگر به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار مهر، مرکز SOC یا Security Operations Center با تکیه بر مجموعه ای از تجهیزات سخت افزاری و نرم افزاری نسبت به جمع آوری گزارشات سیستمها و سرویسهای امنیتی شبکه های ارتباطی و سپس مونیتورینگ و تحلیل آنها اقدام می کند؛ این سیستم که برای مدیریت امنیت شبکه نصب و راه‌اندازی می شود دارای مکانیزم‌های بررسی تجهیزات شبکه به صورت خودکار است و برای جلوگیری از نفوذ هکرها و تهدید حملات از طریق منابع داخلی و منابع خارجی تعبیه می‌شود.

محمدعلی عاقلی - مجری این پروژه در گفتگو با خبرنگار مهر، پایش و آنالیز گزارشات سیستمهای امنیتی را حلقه گمشده امنیت اطلاعات در ایران عنوان کرد و اظهار داشت: نخستین مرکز عملیات امنیت با هدف جمع آوری، پایش و تحلیل گزارشات سیستمهای امنیتی نظیر فایروالها، روترها، آنتی ویروسها و سیستمهای تشخیص و جلوگیری از نفوذ در کشور راه اندازی شده است.

بقیه در ادامه مطلب


نوشته شده در تاريخ جمعه 16 تير 1391برچسب:, توسط واحدی

افزایش سرعت لپ تاپ با  CPUهای 8 هسته ای AMD

پردازشگرهایی قدرتمند و رقیب CPUهای قدرتمند اینتل Core i7-990X Extreme Edition.

شرکت AMD با معرفی پردازشگرهای 8 هسته ای بسیار قدرتمند عملکرد سریعتری را برای لپ تاپ ها و کامپیوترهای PC نوید داده است. FX-8150 و FX8120 اولین نسل از پردازشگرهای قدرتمند Bulldozer هستند که روانه بازار می شوند و سرعتی بیش از 50 درصد تراشه های قبلی AMD را دارند. این دو پردازشگر عرضه شده متلعق به خانواده تراشه های FX می باشند (re-launched FX chip family) که با هدف سیستم های بازی ، گرافیکی و  آخرین نوع محصولات آنها طراحی شده اند.

پردازشگر FX-8150 دارای سرعت پایه 3.6GHz بوده که سرعت آن در حالت توربو Turbo Mode تا 4.2GHz افزایش می یابد. در حالی که تراشه FX-8120 در حالت استاندارد با سرعت 3.1GHz و در حالت بار با سرعت 4GHz کارمی کند. این تراشه ها با فرایند ساخت 32 نانومتر تولید شده اند. همچنین شرکت AMD اعلام داشته که این تراشه ها بدون قفل بوده و قابلیت تغییرات نرم افزاری و سخت افزاری را دارند.

در گذشته پردازشگرهای AMD از لحاظ عملکرد کلی و نه از نظر کارایی قدرت قابل رقابت با اینتل بودند  لذا این شرکت با عرضه این دو پردازشگر قدرتمند جدید خصوصا در بخش کامپیوترهای لپ تاپ مجدداً به عرصه رقابت بازگشته است. این تراشه ها با معماری westmere ساخته شده و با آخرین مدل پردازنده اینتل Core i7-990X Extreme Edition رقابت خواهند کرد. پردازشگر 8 هسته ای جدید AMD با قیمت 199 یورو می تواند قدرت و سرعت بیشتری را در اختیار کاربران سیستم های کامپیوتری جدید مخصوصا در زمینه بازی قرار دهد . با اینحال کارشناسان اذعان دارند که این پردازشگر نمی تواند تراشه های جدید و حتی بسیار سریعتر با معماری Sandy Bridge شرکت اینتل را که بزودی روانه بازار خواهد شد را از دور رقابت خارج کند.


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 17 تير 1391برچسب:, توسط واحدی

بار ديگر توسط شارپ بزرگترين LED جهان توليد شد.

غول‌پيكرترين تلويزيونLED  جهان به‌نام LC-90LE745U، با سايز 90 اينچ و بزرگي 6 فوت رونمايي شد و به‌گفته كارشناسان، فصل جديدي از توسعه كيفيت و كميت توامان، خلق گردیده كه پيش از آن بي‌سابقه بوده است. اين محصول جديد شارپ كه به گفته سازندگانش "هيولا " ناميده مي شود، ضمن برخورداري از آخرين تكنولوژي‌هاي روز، تصاوير را با رزولوشن  1080p به نمايش می دهد و جزئيات بسيار خوبي از رنگ و كيفيت تصوير سه بعدي را نیز به تصویر می کشد تا جايي كه جان هرينگتون از مديران توليد اين تلويزيون معتقد است : « LED نود اينچي هوشمند ما شبيه هيچ تلويزيون ديگري نيست و شما هرگز تجربه اي شبيه به آن‌را  نداشته‌ايد! »
 هيولاي عظيم الجثه 64 كيلوگرمي ما در عين بزرگي كاملا ظريف و باريك بوده و ضخامتي برابر 12.7 سانتي‌متر دارد و  به‌راحتي قابل نصب بر ديوار است. مصرف انرژي 90LE745 در كمال تعجب حتي از دو لامپ حبابي75 واتي هم كمتر است! تكنولوژي منحصربه‌فرد AquoMotion 240 در اين تلويزيون سبب شده تا محوشدگي تصوير در حين پخش تصاوير متحرك با سرعت بالا نظير آنچه در فيلم هاي اكشن و تصاوير ورزشي مي بينيم، كاملا برطرف شود و با قابليت اتصال به شبكه‌هاي Wi-Fi و برخورداري از رابط كاربري SmartCentral  امكان استفاده كاربران از طيف وسيعي از اپليكيشن ها، از جمله فيس‌بوك و توئيتر و نتفليكس گرفته تا يوتيوب و ساير شبكه‌هاي اجتماعي فراهم آيد. همچنين با نصب دوربين مخصوص اين تلويزيون، امكان چت تصويري نيز با نرم‌افزارهايي نظير اسكايپ وجود دارد.
LC-90LE745U با دارا بودن سرويس AQUOS Advantage℠ LIVE به شكل مستقيم از طريق اينترنت، خريداران را آموزش داده و مشكلات احتمالي آنان را در استفاده از گزينه‌هاي مختلف اين تلويزيون توسط كارشناسان فني رفع مي‌كند. 
مراسم رونمايي از اين تلويزيون به‌شكل رسمي در يك كنفرانس مطبوعاتي در شهر نيويورك و با حضور نمايندگان رسانه‌ها انجام شد.


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 8 تير 1391برچسب:, توسط واحدی

تا به حال از عملکرد غیر صحیح ماوس هایتان روی سطوح شیشه ای به دردسر افتاده اید؟

گیگابایت با طراحی فن آوری ICE خود و قرار دادن آن در ماوس های لیزری سری  Force M9 ICE باعث شده است تا این نگرانی از بین برود. ماوس
 Force M9 ICE عملاً روی تمام سطوح قابلیت کارکرد دارد، علی الخصوص روی سطوحی که شفاف تر هستند و نور را از خود عبور می دهند. این امر از طریق شناسایی دقیق ذرات و خراش های بسیار کوچک روی سطح شیشه ای توسط لیزر ماوس صورت می گیرد. با این ماوس می توانید راحت روی میزهای شیشه ای بدون ماوس پد به کارهای روزانه خود بپردازید. این محصول بی سیم می تواند روی 4 مرحله از دقت 800، 1200، 1600 و 2000 dpi فعالیت داشته باشد. با وجود فن آوری Free-Scrolling هم گشت و گذار در صفحات وب و فایل های شما آسان تر می شود. Force M9 ICE تنها با یک باتری به صورت بی سیم کار می کند.
گیگابایت از همین سری ماوس Force M9 را با همان قالب ارگونومیک سری
 Force M9 ICE عرضه کرده است. در این مدل گیگابایت سعی کرده است تا مصرف انرژی را به حداقل برساند. باتری این محصول به راحتی تا 2 سال کارکرد خواهد داشت تا هیچ گاه نگران تعویض باتری نباشید.


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 15 تير 1391برچسب:, توسط واحدی

اگر سيستم خود را به اشتراک گذاشته‌ايد و يا افراد ديگري به طور مشترک از آن استفاده مي‌کنند، ممکن است بخواهيد به چنين کاربراني تنها اجازه اجراي برنامه‌هاي خاصي را بدهيد. براي اين کار، کافي است عبارت gpedit.msc را در پنجره Run يا قسمت جستجوي منوي شروع تايپ کرده و Enter را فشار دهيد.
در پنجره باز شده مسير زير را دنبال کنيد:
User Configuration\Administrative Templates\System


شکل1

بقیه در ادامه مطلب

 

 

 

 


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 13 تير 1391برچسب:, توسط واحدی

میلاد حضرت علی اکبر و روز جوان را به همه شما تبریک عرض میکنیم.مخصوصا به جوانان

  ولادت حضرت علی اکبر عليه السلام

 حضرت علي اکبر(ع) فرزند بزرگ امام حسين (ع) در مدينه متولد شد. مادر بزرگوار ايشان ليلا دختر ابى مره مي باشد. وي زمانى چند در خانه امام حسين عليه السلام به سر برد و روزگارى در زير سايه حسين (ع) بزیست. ليلا براى امام حسين (ع) پسرى آورد، رشيد، دلير، زيبا، شبيه ترين كس به رسول خدا صلى الله عليه و آله رويش روى رسول ، خويش خوي رسول ، گفت و گويش گفت و گوى رسول خدا صلى الله عليه و آله؛ هر كسى كه آرزوى ديدار رسول خدا را داشت بر چهره پسر ليلا مى نگريست تا آنجا که پدر بزرگوارش مي فرمايد "هرگاه مشتاق ديدار پيامبر مى شديم به چهره او مى نگريستيم"؛ به همين جهت روز عاشورا وقتى اذن ميدان طلبيد و عازم جبهه پيكار شد،امام حسين(ع) چهره به آسمان گرفت و گفت:"اللهم اشهد على هؤلاء القوم فقد برز اليهم غلام اشبه الناس برسولك محمد خلقا و خلقا و منطقا و كنا اذا اشتقنا الى رؤية نبيك نظرنا اليه..."

 

Click for larger version

 

 


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 11 تير 1391برچسب:, توسط واحدی

نیمه شعبان روز ولادت آخرین منجی بشریت، حضرت مهدی موعود بر همگان مبارک


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:, توسط واحدی

پابه‏ پای ثانیه‏ ها، به تو می‏ اندیشم؛ به تو که تقویم‏ ها، آمدنت را به انتظار نشسته‏ اند و عقربه‏ ها، جمعه‏ های ساکت متروک را به امید آمدنت طی می‏کنند.
به تو می‏ اندیشم، ای کسی که نمازت را فرادا می‏خوانی!
به تو می‏ اندیشم، ای «امام جمعه جهان».
آیا این همه انتظار برای آمدنت کافی نیست؟
تمام دست‏ها هم برای شمردن این روزها خاکستری کم است.
من اما به دست‏های سبز تو ایمان دارم و می‏دانم که روزی، تمام قفل‏ ها شکسته می‏شود و همه گره‏ ها باز.
می‏دانم که دیگر ندبه، صبح‏های جمعه ندبه نمی‏کند. می‏دانم که روزی از راه می‏رسی و زمین، جان تازه‏ای می‏گیرد.
من هر روز، صدای زمزمه باد را می‏شنوم که می‏گوید: «ألیس الصبح بقریب».



نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:, توسط واحدی

از ورای قرون, چون کوهی استوار از صبر, بر اسبی راهوار از عزم می‌آید... در دستان آسمانیش برای سرکوبی نامردان شمشیر می‌خروشد, و برای هدایت مردمان قرآن می‌درخشد؛ می‌آید چون شهابی درخشان در تیره‌ترین شب بشریت, می‌آید.
چون قامت بلند راستی در جنگل هراس انگیز ناراستیها... عمامه‌ی محمد (صلی الله علیه و آله) بر سر, پیراهن محمد (صلی الله علیه و آله) در بر, پای افزار محمد(صلی الله علیه و آله) بر پا, قرآن محمد (صلی الله علیه و آله) در سینه, و شمشیر علی در دست؛ با مهر زهرا, و صبر حسن, و شجاعت حسین,‌و عبادت سجاد, و علم باقر, و صدق صادق, وبردباری کاظم, و رضای رضا و جود جواد, و هدایت هادی, و هیبت عسکری (علیهم‌السلام) می‌آید... .
سراپا نماد نبوت و ولایت است, تمام پیامبران را در خویش دارد؛ چون آدم آدمیتی نو را بنیاد می‌نهد,‌چون نوح با کوله بار صدها سال درد و ستمکشی بر پشت, خدا را بر کافران می‌خواند, چون ابراهیم ندای توحید در می‌دهد و بتها را سرنگون می‌کند, چون موسی بر فرعونیان ستمگر می‌شورد, چون عیسی انسانیت مرده را زنده می‌سازد, و چونان محمد (صلی الله علیه و آله) صلای فلاح عالمیان برمی‌دارد... .
آیینه‌ی پرستش حق ازلی است آنگاه که به نماز می‌ایستد, طنین وحی پیامبران در گفتار او چون به موعظه می‌نشیند؛ فریادش قرون را در می‌نوردد و شمشیر خشمش فرعونیان را برای ابد در هرم نابودی دفن می‌کند.
قیامش که همسنگ قیامت است قیامت دنیا را برمی‌انگیزد, و ظهورش که مظهر دیانت است دین را بر جهان حکمفرما می‌سازد؛ دستانش که شاخه‌های پر بار درخت امامت است زمین را به آسمان پیوند می‌زند, و گفتارش که قرین وحی خداست فرشتگان را به همسایگی انسان می‌خواند... .
چون بر‌می‌خیزد ضلالت به خاک می‌افتد, و چون سر برمی‌دارد هدایت قیام می‌کند؛ قیامش مسلخ تباهیهاست, و نامش مرگ نامردیها؛ آغازش پایان جباران است, و دوامش استمرار صلاح درستکاران, غیبتش شب یلدای مشتاقان ستمدیده‌ی اوست, و ظهورش صبح راستین محبان به جان رسیده‌ی او ...
خلاصه‌ی زندگی
نامش: پیشوایان معصوم علیهم‌السلام, پیروان خویش را از ذکر نام امام قائم (علیه‌السلام) نهی کرده و همین قدر فرموده‌اند که او همنام پیامبر (صلی الله علیه و آله) و کنیه‌ی او نیز کنیه‌ی پیامبر (صلی الله علیه و آله) است, و جایز و روا نیست نام اصلی او را آشکارا بر زبان آورند تا هنگامی که ظهور فرماید.
لقبش: مشهورترین القاب آن گرامی «مهدی», «قائم», «حجت» و «بقیه‌الله» است.
پدرش: پیشوای یازدهم حضرت امام حسن عسکری (علیه‌السلام).
مادرش: بانوی گرامی «نرجس» نواده‌ی قیصر روم.
تاریخ تولد: جمعه نیمه‌ی شعبان سال ۲۵۵ هجری قمری.
محل تولد: شهر سامرا از شهرهای عراق.


نوشته شده در تاريخ چهار شنبه 14 تير 1391برچسب:, توسط واحدی

اعیاد شعبانیه را به شما تبریک عرض مینماییم


نوشته شده در تاريخ پنج شنبه 1 تير 1391برچسب:, توسط واحدی
تمامی حقوق این وبلاگ محفوظ است | طراحی :